A CITROEN 2CV KACSÁS ÉLET ÉS ÉLETFORMA. A kacsa története képekkel.

A CITROEN 2CV KACSA, EGY ÉLETRE SZÓLÓ SZERELEM! Ez a cikksorozat a 2010 es jubileumi évforduló alkalmából íródott. Második rész!

Köszöntelek olvasóm az újabb oldalamon!

Ez az oldal az előző cikkre épül, ami ott kimaradt, azt itt megtalálható. Előző cikk:

http://www.hobbikacsa.hupont.hu

A nem mindennapi kacsaőrületem, az egyedi tuningok, a fejlesztések és a jubileumi évforduló is olvasható lesz majd ebben a cikkben.

Kellemes időtöltés!

Az előző cikk 95-től egészen 2009-ig írja le nagyvonalakban a történéseket. Ez a cikk, csupán egyetlen év eseményeit a 2010-es jubileumi év fergeteges kalandjait, fejlesztéseit beszéli el. Egy évet ölel át, de izgalmasabb, mint az előző cikk! Ebben az évben ünnepeltem ugyanis a kocsi 15-ik évfordulóját. Evégett készült ez és az előző cikk is. Az oldal alján pedig 2011 es év főbb érdekességei olvashatóak.

A 2010-es évben a Kacsámra ráragadt egy jelző: Csodakacsa. Sokan, akik az előző, mostanra már törölt 5 részes cikkemet olvasták korábban, ezzel a számomra kedves jelzővel illették a kocsit. Innentől én is sokszor csak Csodakacsának nevezem. Tényleg az! Már önmagában csoda, hogy bent van a kocsiban az a sok elektronika, egyéb felszereltség és luxus. Mert ez egy régi, öreg autó. Csoda, hogy működik is minden, méghozzá megfelelően, mert kiigazodni a vezetékek között már nem lehet. És csoda, hogy pont Magyarországon létezik ez a kocsi! És hogy létezik-e tényleg? De még mennyire! Méghozzá Vas-megyében. Ott is a megyeszékhelyen. És még érvényes műszakival is rendelkezik. Bárki megnézheti a maga valóságában, ha eljön ide. Csak előbb üzend meg e-mailben! Alul olvashatók az elérhetőségeim!

 Pár kérdés,amit fel szoktak tenni nekem:

 

Miért választottam citroen Kacsát?

Ez a kocsi már gyerekkorom óta tetszett, mindig is jópofa autónak tartottam. Mikor eljött az idő autót választani, nem volt kétséges, hogy a Kacsa lesz. Olyan autót akartam, ami nem hétköznapi, de feltűnő, amit megnéznek az emberek. Hát akkor Ferrari, vagy Porsche? Nem! A Citroen Kacsa! Merthogy az érvek ezzel nem értek véget. Amellett hogy feltűnő legyen, olcsón fenntartható, kis fogyasztású, megbízható, könnyen javíthatónak is kellett lennie. Így lett a választásom, a Citroen 2cv, a Kacsa! Azóta is boldog tulajdonosa vagyok egy sárga Specialnak, ami már nem is Special. Új beazonosítója: full Kacsa!

Miért szereltem bele annyi dolgot?

Sokan kérdezték tőlem a fenti kérdést már. Nos a válaszom az, hogy a Kacsa feltűnő kocsi, melynek birtoklása feltűnési viszketegséget okozhat. Egyre egyedibb, egyre feltűnőbb megjelenést akartam kölcsönözni neki. Valamint én műszakilag megszállott ember vagyok és kezdtem kevesellni a gyári felszereltséget. Azt szerettem volna, hogy mindenről kapjak visszajelzést a kocsiban. Legyen benne luxus, legyen sok kényelmet elősegítő dolog, sok hasznos kiegészítő, stb. Legyen bonyolult kissé. Ezeknek a dolgoknak az együtthatója indította el bennem a fejlesztéseket. Így alkottam meg a vasi Csodakacsát . Ez lett a hobbim, a szenvedélyem!

Van e határa a bővítésnek, alakítgatásnak?

Csak a józan ész szab határt, no meg a pénztárcám. Rengeteg elképzelésem van, de ezeknek a fele nem kivitelezhető számomra. Némely elképzelésemhez egész szerviz kéne és rengeteg pénz. Ezeket ezért el is szoktam végleg vetni. Most már csupán az általam is kivitelezhető dolgok vannak megvalósítva. Azonban bizonyos időszakonként ezeket is rostálom a fontosság szempontjából. Továbbá az anyagi ráfordítás függvényében is szelektálok. A végére már csak egy-két újítás marad a listán, ezeket viszont szigorúan behajtom magamtól. Egy szóval, van határ ami kitolható, de gyakran még én sem tudom hol az a határ. Lesznek még pár újabb dolgok benne, az tuti! Őrült egy fazon vagyok!

Használom-e a beszerelt szerkentyűket?

Ami benne van, ha nem is mindig, de élvezem és használom. Erre sajnos mostanság ritkábban nyílik alkalmam. Nagy megelégedést, szórakozást nyújt ez a sokféle eszköz.
Vannak dolgok, melyek menet közben a vezetést segítik, vannak melyek garázsban állva, vagy parkolás közben hasznosak, vannak melyek csak kellemes időtöltésre valók. Meg vagyok róla győződve, hogy nem hiába szereltem fel őket. A számtalan eszköz közül van amit csak én tudok értékelni. És van amit igen ritkán látok működni, de addig jó, amíg nem látom! Ezek a hibakijelzők.

 

A 2010.es jubileumi év elkezdődik:

Igen, elkezdődött januárban, ahogy minden más év, de mégis más volt, mint a többi év. Mással sem tudtam foglalkozni, mint a kacsával. És tényleg: 2010 a kacsa éve lett, legalábbis, nekem.

A korábbi évek alatt ráragasztott, ráaggatott értelmetlen, esetleg felesleges „díszeket” kezdtem szépen lassan, de biztosan leszedni, vagy átalakítani jobb kivitelűre. Volt jó néhány dolog, dísz, melyek össze voltak csapva, nem volt megfelelően elkészítve, ezeket itt-ott befejeztem, vagy normálisabb kivitelben újraépítettem. Rengeteg munkám volt vele, mert sok évnyi, alaposan át nem gondolt tevékenységem nyomát kellett eltüntetnem, szebbé varázsolnom!

2010. január 14-én már el kezdtem készülni a jubileumra. Ezért levettem a régi, de hibátlan lámpákat elölről, mert nagy álmom beteljesítéseképpen most teljesen króm lámpákat veszek neki a 15 éves évforduló alkalmából. A gyári sárga festésű lámpákat elteszem gondosan alkatrésznek. Az alábbi képen látni a korábbi lámpa helyét és a kifűzött vezetékeket. A belső kisebbik képen az eddigi eredeti állapotát látni. A nagyobbik képen kicsit zöldes ugyan a színe ( a gyengébbek kedvéért mondanám nincs átfestve,hanem este a halogén lámpa fénye miatt látszik zöldesnek ). Most 1 hétig lámpa nélkül álldogált a garázsában. lampa_nelkul2.jpg

Szebb lesz az új króm lámpa, majd meglátjátok!

Január 26-ra már kb. 30000 Ft-ot sikerült a Kacsára elköltenem, de kívül belül megújult egy-két apróbb dologban. Igen, az ünnepi ráncfelvarrás a jubileumra egészen jól halad. Tényleg jobban néznek már ki azok a részek, melyeket esetleg korábban összecsaptam, elnagyoltam. Ha már minden oldalán a személyiségem nyomait viseli ez a kocsi, akkor ennek megfelelően legyen elegáns és ízléses!

Aztán következett a króm részek fényezése, karcmentesítése és az azokon lévő matricák eltávolítása. Főként a króm saroklemezek lettek felújítva. Az alábbi képen már a kész eredmény látható: 2cv_krom.jpg

Csillognak és tükör tiszták!

Február 2-án következett a bőr tető leápolása. Átkentem bőrvédő krémmel. Eredeti bőr, ezért ehhez való szert kellett vennem. Évekig szilikonnal ápoltam, de annak voltak hátrányai, ezért pár éve beszüntettem használatát. Ez a mostani krém jobb. Az alábbi képen ugyan nem látszik annyira, de a fekete bőr teteje is ragyogott, legalábbis a maga módja szerint. citroen_2cv_teto.jpg

Eredeti bőr - legalábbis ezt mondták nekem. Na egy közelebbi képet is beteszek róla: a.jpg

A kis foltocskák, jellegzetesen az eredeti bőr fő ismertetője.

 

 





A Jubileumi évforduló 2010 február 7.

Ezen a napon 15-évvel ezelőtt ugyanezen a napon, vagyis 1995.febr.07-én lett vásárolva ez a csodás kocsi!

15_eves_jubileum.jpg

 

Hát eljött e fordulópont, mely tényleg fordulópont sok kérdésben, sok területen. Ugyanis kicsit változtattam az eddigi hozzáállásomon és innentől már nem fogom több giccses dísszel felaggatni ezt a kocsit, hanem egyszerűbb és elegánsabb megjelenésre törekszem majd. Eltelt 15 év, eddig tényleg kiéltem magamat rajta, ahogy egy hobbiautón szokás, de a Kacsa nem csak egy hobbiautó, hanem egy legenda! Egy olyan kocsi, amit nem szabad ízléstelen dolgokkal elcsúfítani. Az évforduló gondolkodásra, valamint változtatásra, tettekre késztetett!

A kocsira rengeteget költöttem, most az évforduló alkalmából felsorolni is sok lenne, de a fontosabbakat azért megpróbálom sorba venni.


A legnagyobb leglátványosabb eleme, a króm első lámpák, melyeket pestről hozattam: Eredeti króm! kromlampa.jpg

Igazán egyedi és elegáns darabok! Eddig találkozók képein láttam Kacsákat, melyeknek elől krómozott lámpák virítottak. Irigykedve néztem őket, de most már az enyémen is ilyen díszeleg. Felettébb emeli a kocsi küllemét.

A következő amit átalakítottam, a köténylemez (spoiler) két széle. Kapott egy kék alumínium dísz lemezkét. Méretre igazítva nagyon belepasszol a köténylemez kialakításába. Alább itt a képen az alját ha figyelitek, meglátjátok!citroen_kacsa_e.jpg

Eredmény: Tökéletes!

A következő változtatásom a motorháztetőn lévő Citroen embléma lecserélése volt. Eddig piros embléma volt fent. Mivel a sárga festéstől elüt mindenféle piros dolog, ezért cseréltem le. Ízlésesebb, elegánsabb, mondjuk egy fekete alapon króm csíkkal. Íme a képek: Előbb az eddigi piros a díszrács felett, majd az új, ami ráadásként egy 2CV6-feliratot is kapott!  a.jpg

Már rüheltem a pirosat! És alább az új a díszrács felett:2cv6_felirat.jpg

Kezd elegáns lenni ez a "Csodakacsa"! A díszrácson nem változtattam, csupán felpolíroztam.

A további esztétikai változtatásom az első sárfogó gumik szebb felfogatása. Jobb és masszívabb lett. Már ideje volt.

Egy szóval: praktikus!

A bel tér is kapott egyet's mást. Például az új váltógomb. Nagy nehezen kaptam ilyet, több autósboltban voltam mire ezt megtaláltam. Jól megy a mostani piros üléshuzathoz! a.jpg

Tetszik rajta a középső króm csík! Igazán mutatós darab! Belül jól megy a piros, de kívül...

Aztán képek nélkül említeném meg az új generátor ékszíjat, az új benzincsövet egy plusz benzinszűrővel, amiben látni legalább a benzin meglétét, mert átlátszó. Aztán az új akkumulátor, mely savas, tehát jobban kezelhető, mint a zselés akkumulátor. 55 Amperórás, ahogy eddig. Aztán a fényezés kapott polírozó pasztát, a motorolajba töltöttem súrlódáscsökkentő adalékanyagot. Továbbá egy érdekességet is beszereztem, egy úgynevezett varázsfilcet! Igen, egy átlátszó lakkréteget visz fel a karcolásoknál, ami a nap UV sugárzását felhasználva pár óra száradás alatt a kocsi színével megegyező színűre alakul. A neve: FIX IT PRO FILC.

Nagyvonalakban ezeket kapta a jubileumi évforduló alkalmából a Kacsa.

 

3-hét múlva, újabb vásárlások:

Február utolsó pár napjában még további, új rendszereket építettem be a kocsiba, mintha nem lenne már így is komplikált kavalkád. Ez még hozzátartozott a jubileumhoz, csak pénz hiányában most 3-hét múltán sikeredett beszereznem. Kapott egy további kamerát, színes LCD kijelzővel, így már elöl is van kamera a kocsin, nemcsak hátul. Mivel egyszerre nem működnek a kamerák, mert azonos frekvencián mennek, egy váltókapcsolóval kapcsolom át a videó rendszert. Egyszer előre lát, átkapcsolva pedig a kocsi mögött levő dolgokat látom a két kijelzőn. Igen extra, minden túlzás nélkül mondhatom! Más kocsikban egy kamera sincs,nem mindjárt kettő! Hát igen, olyan ez a kocsi, akár egy stúdió. Mondták már rá, hogy olyan, mint egy mozgó stúdió. A belső két LCD kijelzőről íme az alábbi kép. Látható, hogy már minden cm hely betelt, még a visszapillantó tükör feletti kis részen is. A kis zöld kapcsoló a kamerák átkapcsolója. A kijelzők egyszerre működnek, mindkettő ugyanazt a képet mutatja. Atom jó rendszer! a.jpg

Pazar! Mást nem tudok rá mondani.

A másik különlegesség - mely hasznos vétel volt - előre keskeny LED-es ködlámpák kerültek fel a meglévő izzólámpás régebbiek mellé. Ezeknek a LED-eknek olyan fényerejük van, akár a xenon égőknek. Nagyon szép keskeny díszes darabok, melyek joggal lehetnek a kocsi díszei, ugyanakkor remek fényt bocsátanak ki, tehát hasznosak. Itt az alábbi képen jól látszanak és talán még a fényességük is jól kivehetők a képen:ledlampa.jpg

Ügyes darabok!

EGY RÉMESEN KELLEMETLEN HIBA:

Épphogy befejeztem a fentebb említett rendszerek beépítését és kezdtem volna élvezni fáradságos munkáim eredményeit, valamikor márciusban egy igen kellemetlen hibával kellett szembesülnöm. Beletört a gyújtáskapcsolóba a gyújtáskulcs. És ha ez nem lett volna elég, lezárt a kormányzár is. A kocsival így egy métert sem lehetett menni. Ilyen kellemetlen hibával eddig a 15 év alatt nem találkoztam. Bevallom, majd belesápadtam az esetbe, ráadásul nem hagyhattam magára a kocsit. Nosza a helyszínen szétvéstem a zár részt, hogy legalább kormányozható legyen, amíg a kocsival hazajutok. Csavarhúzóval kb. 20 perc alatt szétvéstem a zárat, mely kijött két fél darabban, utána a helyén, csavarhúzóval elfordítottam a kormányzárat, aztán alul lehúztam az elektromos érintkezőket tartalmazó elosztót. Szintén csavarhúzóval elfordítva lehetett csak beindítani a kocsit. De legalább beindult! Ezután a garázsban már ráérősen bontogattam tovább a romot, a régi tönkrement részeket ki kellett szedni, beleértve a kormányzárat is, ami egy szegecselt lemezke lepattintásával vált elérhetővé. Közben megrendeltem egy másikat itt a neten. Ez alatt kellemetlen híreket kaptam, miszerint gyújtáskapcsolót csak a kormányoszlop levételével lehet cserélni. Na ne ! Nekem ez maga a végzet! Milliónyi vezeték megy le a kormányoszlopnál az utólag beépített rendszerek miatt, szóval le kéne mindent tarolni. Számomra ez nem járható út! Más megoldás után kellett néznem. Lázasan törtem a fejem, végül megszületett megoldás! Nem kellett más, csak egy fúrógép. Szétfúrtam a régit,egyenesen lefúrtam a helyéről a kis tartó szegecset, ami a zárszerkezetet tartotta és máris kijött a kormányoszlop lebontása nélkül. Csak az üres öntvény ház maradt, melyet le is fényképeztem. Ímhol a kép:a.jpg

A másik gyújtáskapcsolót melyet, közben meghozott a posta, satuba fogtam és szétszedtem legapróbb darabjaira. Majd a kocsiban lévő a képen látható üres öntvénybe újra összeraktam minden mozgó mechanikus részét egytől egyig. Ezzel meg is volt ez a nagy műtét, amitől tartottam kicsit. Estére már indítható volt a kocsi. Ezt a finomműszerészi munkát autószerelő nem vállalta volna. A kormányoszlop lebontása nekem nagy falat lett volna, a rengeteg vezeték miatt, mert itt találkozik az elektronikai luxus rendszerektől jövő vezetékek zöme, igazi őserdő. Tanulságos volt ez a szét, illetve összeszerelési munka. A tanulság az, hogy amit emberek raktak össze azt szét is lehet szedni! Összerakásnál tettem bele plusz egy érintkező párost a gyújtáskapcsolóba, így bal végállásban zár egy áramkört, mely hasznos nekem.

                                        VIDEÓTÁR

Figyelem!

Némely videót jelszavas védelemmel láttam el!

Megnézéséhez jelszót kell beírni. Jelszava mindnek azonos. A jelszó: fullkacsa 

A kacsáról márciustól, folyamatosan vannak fent videók az interneten! Végre! Az első videót a következő linken tudjátok megnézni: http://auto.indavideo.hu/video/fullkacsa

Ez a Fullkacsa című videó, mely a kocsi extra felszereltségét mutatja be. Nézd meg! Csak kattints rá a linkre és indul is!

Aztán a következőt is meg kell, hogy nézzétek! http://auto.indavideo.hu/video/fullkacsa2

Csak kattints a linkre! Ez a videó a belső rendszereket mutatja, aztán a motor hangja is hallható, aztán a hápogó kormány! És látni a videóban az új króm lámpákat is! Tehát nézzétek meg!

Egy további videót láthattok a kacsa külső belső részeiről, ha az alábbi linkre kattintotok: http://auto.indavideo.hu/video/fullkacsa3

Nézzétek meg!

Egy másik videó a kacsát menetközben mutatja, ahogy elsuhan, ahogy megy, ahogy pörög a motorja. Jó jelenetek! Végül a garázsba beállással zárul. Na ezt tényleg érdemes megnézni. A linkje: http://auto.indavideo.hu/video/kaland1

Csak kattints a linkre és már indul is. A végén egy kitűnő felvétel a futófényről is! Kötelező jelenet! Érdemes megnézni!

Akartok egy igazán jó videót? Akkor a következő videót, meg kell néznetek! Ebben minden van. Menetközben a kocsi, aztán a belső full kialakítás, a riasztó szirénázása, a motor hangja, a pöcre indulása szóval, minden! A címe: http://auto.indavideo.hu/video/fullkacsa4

Folyamatosan töltök fel még videókat! Nézzétek meg mind!

A következő videó, egy érdekességet a hifi rendszert üzem közben mutatja be. Építettem be a középkonzol két szélére, egy zenére villogó fény effektet. Ez látható ebben. Ennek bemutató videója a http://auto.indavideo.hu/video/discokacsa

linken érhető el. Csak kattints a linkre. Látható a teljes hifi rendszer üzem közben, ebben a videóban.

A következő videó, nagyon jól sikerült! Saját zene szól alatta, és mindent bemutat! Megnézni a linkre kattintva lehet: http://auto.indavideo.hu/video/fullkacsa5

Minőségi videó!

Na a soron következő videóban min a három kacsának ment a motorja. Igazi koncertet adva az udvaron! Címe: http://auto.indavideo.hu/video/3kacsa

 

A beltér szebbé és elegánsabbá varázsolása!

 

ÚJ ELEGÁNS KÖZPONTI KAPCSOLÓTÁBLA:

A kocsi elegánssá varázsolása projekthez nemcsak a külső, hanem a belső kialakítások szebbé tétele is beletartozik. Éppen ezért a központi kapcsolótáblát is kicseréltem. Vettem masszív és elegáns kapcsolókat, majd egy remek kör alakú formába öntve, a régi helyére szereltem fel. Így ez nagyon mutatós és elegáns lett! A régi túl nagy volt, belógott és nem is igazán volt esztétikus. A mostani viszont kissé futurisztikus megjelenésűre sikeredett. Képekben mutatnám be, milyen is volt az első kapcsolótábla, majd az azt követő kissé durungra sikeredett kapcsolótábla és a mostani futurisztikus.

Az első nagyon rosszul sikerült, legalábbis esztétikailag:a.jpg

Csak pár kapcsoló volt benne.

Aztán évekig az alábbi volt felszerelve. Ez már valamivel jobb lett:a.jpg

De messze elmaradt az elegánsnak mondhatótól.

És akkor most jöjjön a merész, futurisztikius, alakú, melyen sokkal több kapcsoló és egyéb funkció került beépítésre. A 2010-es év szüleménye:a.jpg

Vissza a jövőbe! Futurisztikus!

Jobb kialakítású lett, mint a korábbi a szélén „lefegő” szőrmékkel. Több funkció került bele és több kapcsoló, valamint több LED, mégis lássanak csodát: nagyobb helyem lett! De tényleg, mert beljebb került, nem lóg ki úgy, mint az előző. A régiben nagyobbacska durung kapcsolók voltak, ez feleslegesen nagy helyet vett el az amúgy is zsúfolt térből. Természetesen nem várom el, hogy mindenkinek elnyerje a tetszését, de azért tény, hogy sokkal jobb lett. Meg lehet nézni! A képek magukért beszélnek. Teljességgel a belső tér közepén van, szóval az is észreveszi aki nem is azt figyeli. Na, ha korábban azt írtam, hogy olyan a kocsi belső része, mint egy repülőgép fedélzete, akkor ez az állítás most még jobban igazolva lett ezzel a látványos kapcsolótáblával! Már csak azért is illik jobban a kocsiba,mint a régi alaktalan kapcsolótábla, mivel a kocsi minden része kerek alakú, így most a kapcsolótábla is követi ezt a stílust!

Az alábbi képen látható a sok-sok kijelzőből egynéhány. Merthogy, sok kijelző led van beépítve a kapcsolótáblába.a.jpg

 

A műszerfal kapcsolóinak átépítése:

Április végén a műszerfal kapcsolóit is szebb, jobb kivitelben újjáépítettem.

Mostanság valahogy a részletekben elveszek. Ennyit még nem foglalkoztam egy-egy apróbb résszel sem, mint most ezekkel a kapcsolótáblákkal . Számomra a világ legjobb elfoglaltsága a kacsában bibelődni, alakítgatni,ezt-azt! Gondolom, erre már rájöttetek! Na visszatérve a történethez, szépen apránként építettem át a kapcsolókat, egy új alaplapra. És ilyen lett a végeredmény:a.jpg

Ezen még azért lehet javítani, de már lényegesen jobb!

 

Felújítások időszaka:

Megkezdtem az idei év nagyobb felújításait. Május nálam a javítások hónapja! Kezdve a fékbetétek cseréjével, aztán szelephézag állítással, kipúfugo karbantartásával, csavarok után húzásával, stb. Már most készülök az év végén szeptemberben esedékes műszaki vizsgára. Mindig, kb. fél évvel előtte elkezdem a felújításokat, így lesz elég időm. Valamin apránként mindent felújítok rajt. Így csak a vizsgadíjat kell majd kifizetnem a vizsgakór, mert nem lesz rajt hiba. Rövidesen majd a futómű következik a munkamenetben. Úgyhogy most a kacsa újul. Itt az alsó képen látható,hogy szabaddá tettem a munkához az egyik oldalát. Jobban nem is kell szétszedni. citroen_2cv_teto.jpg

Ha már így hozzáférek bizonyos dolgokhoz, építettem egy ledes visszajelzőt a hideg-meleg levegő szabályzónak. Szóval a full felszereltség is tovább bővült. Nem tudtam megállni, hogy ne bonyolítsam tovább. Amúgy sikerült a fékbetét csere. Olyan vastag fékbetéteket kapott,hogy alig ment be a helyére, le kellett hozzá venni a komplett féknyerget, pedig elvileg nem kéne szétszedni ehhez. Ezzel kb. 10 évig biztos kitart majd

 

Kis ötletes fejlesztés:

Május első hetében ismét zseniálisat alkottam. Építettem egy nyomógombot a motortérbe, a légszűrő alá, amivel be lehet indítani a motort a motortérből is, ha rá van adva a gyújtás. Ez, azért remekül hasznos számomra, mert mikor jó néhányszor az alapjáratot, vagy a gyújtást állítottam és közben leállt a motor, fel kellett kelnem, előre kellett mennem a kocsi ajtajáig, hogy beindítsam. Valamint koszos és olajos kézzel be kellett nyúlnom a tiszta belterébe, és bizony volt, hogy hozzáértem az üléshuzathoz, vagy a kormány bőr bevonatához és ott maradt a koszos nyom. Ez mind most elkerülhető és nem utolsó soron kényelmesebb így dolgozni, csak egy mozdulattal beindítom, ha leáll a munka során. A nyomógombbal természetesen sorba kötöttem egy védőkapcsolót, hogy esetleg menetközben még véletlenül se indítson, melegedés, vagy rázkódás miatt. Ez a kapcsoló a nyomógomb oldalán van, tehát csak egy mozdulat elérni mindkettőt. Itt a képen a piros nyomógombról van szó. nyomogomb.jpg

Hát nem egyedi, és felettébb ötletes?

 

Új gumi vásárlása:

A kacsához 15 év alatt sok pótkereket, gumit vásároltam, de mindegyik használt volt ez idáig. Innen onnan vásároltam, figyelve a hirdetéseket. Most azonban 2010 május 15 én a kacsa megkapta első vadonatúj 0 kilométeres gumiját. A 15 év alatt ez az első teljesen új. Az ára 90 Euró, azaz 25000 Ft. Tehát nem olcsó. Lassanként kincsnek számít egy-egy ilyen gumi! Itt a következő képen látható: sv.jpg

Új, a szó minden értelmében!

Önindító karbantartás:

Május vége felé eljött az idő, hogy az indítómotorban szénkeféket cseréljek, mert már nagyon megkoptak és néha kihagyott, ha indítóztam. Egy Csodakacsa esetében olyan nincs, hogy ne induljon! Éppen ezért kiszereltem és kicseréltem a szénkeféket. Ezek még az eredetiek voltak, tehát vagy 26 éves darabok. Igaz, hogy pár évig más indítómotor volt bent ebben, mert ezt át tettem az alkatrészkacsába, de mikor az újabb ebben elromlott és elfüstölt, visszaszereltem. Most viszont már ráfért a felújítás. Az alábbi képen a kiszerelt és szétszedett indítómotor látható. Egy erősebb forrasztópáka kellett a munkához. a.jpg

Azóta biztosan indul!

Újabb gumi vásárlása.

Június első hetében, megvettem a második vadonatúj gumit is. Eredetileg egyben akartam megvenni párban a két új gumit májusban, de ilyen árak mellett csak külön-külön tudtam. Az alábbi képen a két felső az új a gumistócon. Az oldalukon még ott a lekapart árcetli nyoma. Egy darabig, most biztosan nem lesz hiányom pótkerékben. Ezen a képen a gumirakás fele látszik csak. Ugyan ennyi van alul ami itt nem látszik: a.jpg

 

Újabb problémák:

A Kacsa néha eléggé hangulatrontó tud lenni. Pláne most, mikor is ismét rossz lett benne a gyújtáskapcsoló. Emlékeztek, hogy februárban cseréltem? Mert a gyáriba beletörtem a kulcsot akkor. Hát eddig tartott, júliusig. No nem a kulcs törött bele most, egyszerűen megszorult. Most viszont ezek után megvettem a gyári újat hozzá. Ez kb. 40-ezer forint. Odavágott anyagilag, de az új tökéletes és így ráadásként lett pótkulcsom is hozzá.

Az elegáns felé haladva:

Folytatva, a már év eleje óta zajló visszaalakítási projektet, júliusban a kacsa külső matricáit és díszeit több helyen lecseréltem, vagy leszedtem. Néha a kevesebb több! Ez nagy igazság! És tényleg elegánsabb. De azért nem maradt csupasz! Kapott is újabb díszeket a kocsi, de csak pár régi dísz helyébe. Újabb helyre már nem ragasztottam semmit. Egyik ilyen említésre méltó dísz, a króm lángnyelvecske mindkét oldalán. Ezt tettem fel a korábbi gyengébb díszítés helyébe. Letisztultabb forma és kevesebb giccs! Most ez jellemzi tömören a kocsit. a.jpg

Ott pont jól mutat.

Kis flancolás: Belső technika:

Pazar látványosság a következő módosítás, melyet júliusban vettem. Belső technika. Emlékeztek még a kerek alakú központi kapcsolótáblára? Fentebb olvashattátok. Most körben a széle kapott egy pazar megvilágítást. Este olyan jól néz ki! LED csík. Többet nem is fűznék hozzá, a kép mindent elmond:a.jpg

Pazar!

1 Farad:

Augusztusban ismét a luxus és hifi rendszerekre költöttem némi pénzt. Lehet még fokozni a technikai felszereltséget? Kérdezheti bárki joggal. Bizony még lehet. Több dolgot is szereltem fel. Képek nélkül említeném meg a belső disco stroboszkóp díszvilágítást. 3 db. stroboszkóp villanócső lett felszerelve,ebből kettő sebessége szabályozható. Fehér kék piros színekben villognak. Zenére igazi disco hangulatot ad. A másik változtatás, maradva a zenénél, új hangládát kapott a rendszer. A régi szubcsövet lecseréltem egy komolyabb hanghatású ládára. Sokkal jobb a basszuskiemelése. Ráadásul jobban elfér a csomagtérben, mint a szubcső. Még mindig maradva a hifi rendszereknél, beszerelésre került egy 1F-os SAL márkájú kondenzátor. Tartalék energiaként, akkumulátor rásegítésként került be, tehát nemcsak a hifi bekapcsolásakor működik, hanem attól függetlenül külön kapcsolóval bármikor be tudom iktatni a rendszerbe. De igazából zenei hangzást javító szerepe van, hangcsúcsoknál segít be az akksinak. A helyhiány miatt a motortérben az akkumulátor mellett kapott helyet. Az alábbi képen látható:  a.jpg

1F=1000000 mF.

Szűrő a szűrőben.

Érdekes újítást eszközöltem augusztusban. A légszűrőben belül meg hosszabbítottam a kartercső becsatlakozást, majd a végére egy karter direktszűrőt tettem. Ezzel valamivel jobb co érték eredményt várok. Valamit befolyásol a motor által beszívott levegő tisztaságán is. A képen a légszűrőben a kis karterszűrő: a.jpg

Ezen kívül augusztusban a futóműn függőcsapszeget és kerékagycsapágyat is cseréltem. Alakul a műszaki vizsgára!

Teleszkóp hiba:

A műszaki vizsga közeledtével elvittem a kacsát fék és teleszkópmérésre. Az első teleszkópok szokás szerint rossznak lettek mérve. Ez így megy már sok-sok évek óta! Én meg csak veszem és veszem az újabb teleszkópokat, pedig nem filléres tételek. Most viszont elgondolkodtam és utána érdeklődtem a dolognak. Az lehet a baj, hogy a kacsának nagyon egyedi rugózása van, egyedi a futóműve is ezért nem lehet az itteni vizsgabázisok műszerével pontos mérést végezni. Idehaza csomó teleszkópom van már, kész gyűjtemény emiatt, hogy mindig vennem kellett újat. Ezek zöme valószínű jók lehetnek. Egy furfangos, ötletes megoldást terveltem ki. A gyengébb oldalára a gyári mellé behelyezek még egy teleszkópot. Talán így jónak mérik a kettő együttes értékét. Alábbi képen a dupla teleszkóp elve kivitelezve: a.jpg

Ez a kép elárul még valamit. Na vajon mit? Hát látszik az alváz megerősítése. A beépített vasalat, szögvasak egy része látható, a kiló festék alatt. A teleszkópoktól balra. Valószínű, jövőre csontig lemaratom a festéket és leellenőrzöm, mert itt nem rozsdásodhat. Fő tartó elem!

 

A kacsa műszaki vizsgája :

A vizsga ez év második legjelesebb napja. Az elsőt gondolom tudjátok. Igen, a jubileumi évforduló volt az. Valahogy nem is voltam akkor ennyire ideges, mint most. Nem szeretem az ilyen napokat, amikor a kocsimat méricskélik. Idegesítőbb egy érettségi vizsgánál, legalábbis nekem.
A vizsga dátuma előtt egy héttel, azaz szeptember 3-án átnéztem újból a futóművét. Után húztam egykét csavart, bezsíroztam pár mozgó egységét és festettem is. Igazából, részben alaptalan az idegességem, hisz a kocsi tökéletesen fel van újítva. És az előző években sem volt különösebb probléma. A 15 év során magam készítettem fel műszakira a Kacsát és eddig mindig átment.

Szeptember 10-én reggel 7-óra előtt érkeztem a vizsgabázisra. Fél nyolc után került rám a sor. A kocsimat még itt is megcsodálták, pedig most nem volt kedvem dicsekedni, hogy mi minden van beépítve. Tömören összefoglalva a Kacsa minden gond nélkül levizsgázott. Sőt a tárcsafékek közti különbség, csupán 1% volt. Ez példa értékű öreg kocsik esetében. Nem is felejtik el egyhamar! Egy képet is készítettem, itt épp a szerelő akna felett a kacsa:bazison.jpg

Újabb két év szabadság! Újabb két év kacsázás! No de nem hiányoltok valamit a képről? Hol a kacsafej a motorháztetőről? Bent sumákol a csomagtartóban. Itt most nem mutatkozhatott.

 

Ülések közti konzol:

A sikeres vizsga után, újult lendülettel további esztétikai javítást végeztem a bel térben. Már csak az ülések között lévő CD-tartó konzol viselte magán a korábbi trehány kivitelezésemet. A szebbé varázsolt bel térbe már nem illett bele. Eddig piros szőrme volt végig az oldalán, ami szakadt és koszos is volt már. Valamint piroson a piros, nem éppen elegáns. Most kék szőrmére cseréltem és keretként egy aranyszínű szegélyt kapott. Kiemelkedik a piros üléshuzatból. Hát ilyen lett:cdtok.jpg

 

A soproni Kacsatalálkozó:

Ez év legszínvonalasabb citroenes eseménye számomra, a soproni citroen kacsatalálkozó volt, szeptember 25-én.

 

Reggel 9-után értünk be Sopronba. A csapatot összevárva 10-órakor indultunk tovább. Felmentünk a soproni hegyvidékbe. Kis kirándulás után, ügyességi vetélkedők és egyéb időtöltés következett. Délután 1-óra körül mentünk egy étterembe ebédezni. Ezután átautóztunk a fél városon egy másik helyszínre. Itt újabb vetélkedő következett. Majd 5-óra körül véget ért a találkozó. A kacsám nagy sikert aratott a többi Citroenes között. Volt, aki levideózta, lefényképezte. Bár sajnos kevesen voltunk, olyan 6-7 kocsi, ebből 3-kacsa az enyémmel együtt. Végre a kacsám jubileumi évében 13 év kihagyás után ismét eljutottam egy igazi kacsatalálkozóra. Készült jó néhány kép is, melyekből párat bemutatnák itt is. Az alábbi kép a reggeli gyülekező színhelye:tali.jpg

Mégegy kép a reggeli gyülekezőről:kacsatali.jpeg

És fent a hegységben:talli.jpg

tali.jpgSzép volt, jó volt,csak nem sokan jöttek el. Vettem pár króm díszt is a Kacsámra. Emlékezetes nap marad számomra. Tervezem, hogy jövőre is elmegyek Sopronba.

 

Krómozott luxusdíszek:

A soproni találkozón, ritka és egyedi díszeket szereztem a kacsámhoz. Ezek nem gyárilag felszerelt elemek, viszont utólag aki megengedheti magának tartozékként megveheti a kocsihoz. Emeli a kocsi díszes mivoltát. Mondhatni luxus kellékek. Hát most ezekkel a krómozott sarokvédő díszekkel bővült a kocsim pazar felszereltsége. 2-pár króm sarokvédő került fel. Ezennel minden utólag kapható krómozott sarokvédő elem fent van a Kacsán, összesen 4-pár. A kacsámon így nem csak az elektronikai felszereltség, de a gyári tartozékként utólag kapható elemek felszereltsége is teljes és majdnem hiánytalan. Az alábbi képen látható elemek kerültek fel:sarokdi.jpg

És a hátsó sárhányóé:sarokd.jpg

Hát mondja valaki, hogy nem mutat jól. Csodás kellékek! És nem olcsó dolgok. Felsőfokon díszes kacsa!

 

Új hőmérő és óra:

Október első hetében mint utolsó kelléket, a digitális órát és hőmérőt is szebbre cseréltem. Dizájnosabb példányt építettem be a régi helyett.  A képen látható: Szép nagy átlátszó kijelzője van.digit1.jpg

 

Zárószó a 2010-es évre:

2010 október 10-én, lezártam ezt a fergeteges jubileumi kacsás évet. A kacsa lassanként téli álomra szenderül, jönnek sajnos a hideg, nyirkos hónapok. Elbeszélésemben, mindent bemutattam és leírtam nektek. Ez évben elértem céljaimat. Melyek voltak ezek? Elsőként a kocsim rendbetétele, a korábbi években ízléstelenül felszerelt részeket, ez évben precíz munkával rendbe hoztam. Elegáns lett a Vasi Csodakacsa. Fantasztikusan átalakult ez évben! Továbbá, műszakilag is fel lett újítva, több része is. És bővült a felszereltsége is. A másik, amit megvalósítottam, hogy kis országunkban ismertté tettem ezt a kacsát mindenki előtt. Ez nem kis eredmény! Megismerték továbbá a Citroenes klub tagjai is. Sok Citroenes fórumon ismertté tettem magamat és a kocsimat is. Bekerültem a Citroenes közéletbe. Ezelőtt azt se tudták rólam, hogy létezem, na de most... Számomra tényleg a kocsim körül zajlott ez az év, ami őszintén szólva, igen jól esett, hisz élveztem, mert ez a fő kedvtelésem! És fontos eseményként a jubileumi évforduló is megvolt, amit legközelebb, majd 5-év múlva tartok, a 20.dikat. Üdvözlettel:kacsaen.jpg

 FIGYELEM!

Saját cset fórumot nyitottam, ahol írhattok, csetelhettek. A téma a KACSA, KACSÁZÁS!

Megtaláljátok itt: http://www.freeforum.hu/kacsazona/topik/40841

Évadzáró Videó:

Készült egy videó 2010 novemberében. Ez az ezévi összefoglaló. Nézzétek meg.

Címe:  http://auto.indavideo.hu/video/fullkacsa6

 

 A 2011-es év főbb érdekességei, fejlesztései tömören:

A jubileumi év után, már csak egészen érdekes és komoly fejlesztésekkel kezdtem foglalkozni. Semmi giccses hülyeség, vagy matrica! Újabb kacsás év kezdődött számomra. Lássuk:

2011 február7. A 16-dik évfordulóra elkészült egy nyomógombos indítási lehetőség a központi kapcsolótábláról, melynek fő érdekessége, hogy járó motorra, nem lehet ráindítani. Ehhez pár relé és az olajgomba felhasználása kellett.

2011. február 7. én a 16-dik évforduló alkalmából készült egy videó. Itt lehet megnézni. Érdekessége, hogy ebben én is beszélek, hallható és látható vagyok benne.

2011 február 20. Az eddigi talán, legnagyobb fejlesztés lett működő kész! Az év ötlete! Megvalósult egy álmom. A kocsi kis távirányítóval beindítható, leállítható, lámpa fel, le kapcsolható. Akár 25-30 méterről is működik! Erről készült videó, ITT látható! Érdemes megnézni! Ritkán látsz ilyet. A videó jelszava, fentebb a videótár résznél olvasható!

2011.március 4. A távirányítású indítás biztonságosabbá tétele érdekében, kapott a sebességváltó egy nulla állás érzékelőt. Vagyis, csak 0-állásban indítható távirányítva a kocsi. Mágneses elvű.

2011.március 9. Tárcsafék felújítás, mert már muszáj volt. Precízen, szakszerűen lett felújítva.

 fek.jpg

 fak.jpg

 2011. március 17. A távirányítós indítás rendszere, kapott egy újabb biztonsági időzítőt. Hideg indításkor ha leáll a motor, ne indítson rá azonnal, mert esetleg még foroghat valami. Így biztonságosabb és önindító kímélő. Újabb relé és kondenzátor felhasználásával.

Március végén aztán több időm jutott kicsit élvezni a technikát, luxust, melyet eddig beszereltem a kocsiba. Filmet néztem, zenét hallgattam, autóztam egyet a városunk körül, stb. Egy képet is készítettem. Hát én lennék a képen.kocsiban.jpg

2011 Április. Folytattam az elegáns kivitelezési projektet. Most a belső zsúfolt középkonzolt és műszerfalat vettem célba. Mindkettőn akadt némi munka. Mindig jobb lesz a kacsa, de talán sohasem mondhatom, hogy teljesen kész. Alábbi képen a középkonzol alsó része látható. Kivettem egy régi rossz orosz rádiót és helyette egy ritka és érdekes mini TV-t szereltem be. Rádió is van a TV-ben. Mellette a kis kapcsolótáblát is át kellett alakítanom. Ezennel TV-ből is kettő van a kocsiban. Lassan mindenből kettő lesz. Pont ide való!minitv.jpg

 

  2011 Április 15. Vettem egy tuning boltban egy ezüstös fém hálót ( díszrács ) és bevontam vele a kezelőszervek, kapcsolótáblák környékét, burkolatát. Nagyon jó lett a bel tér összhangja tőle. Ez tényleg jó ötlet volt kár, hogy nem előbb jutott az eszembe. Kép látható egy részéről:fem.jpg

2011 Május. Csak tőmondatokban említeném, hogy ebben a hónapban ismét bővült a kocsi elektromos rendszere, hifi rendszere, riasztó rendszere. Ha csak megmozdítom a kezem már attól beindul egy riasztó. Egy bankot nem védenek ennyi riasztóval mint én ezt a kocsit! Most ráálltam a riasztó rendszerek tuningolására.

Május végén rendesen becsődült a technika. Elromlott a generátor, továbbá a feszültség szabályzó is. Tovább tetőzve a problémát, világítási hiba is fellépett és egy rádióm is rossz lett, ami miatt szét kellett szednem az egész közép konzolt, hogy ki tudjam szerelni. Hát mit mondjak elegem lett kicsit. Két teljes napon át dolgoztam rajt, végűl jó lett, de kicsit átépítésre került a közép konzol alsó része. Mindig jobb lesz.konzol.jpg

Új rádiót kapott, a fenti képen alúlról a harmadik berendezés. Ja és vennem kellett feszültség szabályzót. A generátort az egyik alkatrész kocsiból tettem át. A sok probléma mellett azért jutott idő a karosszéria fényesítésére is. Nagyon nagyon mutatós!  citroen_2cv_jav.jpg

Tisztelt olvasóm! Két mondatban meg tudom fogalmazni, miért lett ilyen bonyolult ez a kocsi: Ez a citroen, az én nagy önmegvalósításom! Igen, mindig is a technika bűvöletében éltem és a kocsimban elért eredményekkel valósítom meg önmagam. Az elért eredményekkel bizonyítok saját magam előtt. Az már más dolog, hogy ezt bárki el is olvashatja eme történetben.

Kérdésekkel, véleményekkel keressetek az alábbi e-mail címeken:

hentronik@tvn.hu hentronik@gmail.com 2cvtopic@tvn.hu hentronik@citromail.hu

Sajnos ide több történet már nem fér. Ha tetszett, kérlek keress meg facebookon is! Sok sok kép van fent ott is a kocsimról. Nevem alapján megtalálsz facebook rendszeren. Herényi Norbert. 

Norbi. A Vasi Csodakacsa megalkotója. Nickname: 2cvtech.

 

 

 

 

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 4
Heti: 9
Havi: 62
Össz.: 35 929

Látogatottság növelés
Oldal: Hogyan működik a HuPont.hu weboldalszerkesztő és honlap?
A CITROEN 2CV KACSÁS ÉLET ÉS ÉLETFORMA. A kacsa története képekkel. - © 2008 - 2024 - kacsahobbi.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »